Doelgroepen en interventies
1. Bewoners van risicoadressen/eigenaren van leegstaande schuren (verhuurders en potentiële verhuurders). Deze adressen worden gevonden door informatie van gemeente, politie en belastingdienst te combineren
- Vooraf een kleinschalig onderzoek naar communicatiebehoefte: enkele bewoners bezoeken om de informatiebehoefte te peilen, daarop wordt dan de inhoud van de informatiemap afgestemd. Ook vragen naar behoefte meldpunt.
- Persoonlijk bezoek
- Informatiemap
- Opvolging (bv vervolgbezoek, informatie opsturen, in contact brengen met)
2. Omwonenden risicoadressen en alle inwoners van de betrokken gemeenten
- Aftrap burgemeesters/gedeputeerde
- Bijeenkomst
- Voorbeeldopstelling xtc-lab (via politie)
- Mobile media lab politie (testen communicatiemiddelen en in gesprek gaan met inwoners)
- Slachtoffer aan het woord
- Flyer
- Facebook, Twitter
- Websites gemeente(n), politie, provincie
- Lokale media
- Online advertising op Facebook (heel gericht berichten versturen, kosten aan verbonden)
- Integrale communicatie (pers) na aantreffen hennep/xtc-lab of dumping en na integrale interventie
- Sticker of poster bij sluiting (met drugs erop vermeld)
- Bestaande whatsapp buurtgroepen betrekken: input vragen en vragen welke rol ze kunnen en willen spelen
3. Professionals die in het risicogebied van de proeftuinen werken: medewerkers gebiedsteams, thuiszorg, vuilnisophalers, postbodes, bezorgers (middenstand), wijkagenten, LLTB, RUD, BOA’s
- Zoveel mogelijk persoonlijk benaderen, indien nodig via mail, artikel in bedrijfsblad, bericht op intranet o.i.d.
- Facebook (gerichte actie)
4. Doelgroepen voor bredere communicatie
- Toeristen
- Facilitators (makelaars, banken)
- Inwoners provincie, landelijk